Fokus for nybegyndere

Fokusliste for Indoor Cycling

Som begynder er det vigtigt at du kommer godt i gang med din træning. Derfor vil vi bede dig om at have fokus på følgende 10 punkter:

1. Opnåelse af velvære.

2. Oplys instruktøren om evt. skader i ryg, nakke, skuldre, ben og knæ. Det er især vigtigt ifm. justering af cyklen.

3. Sid og kør rigtigt på cyklen. (Lær skubbe/trække teknik)

4. Husk vandflaske og drik rigeligt under turen.

5. Om nødvendigt kan du selv holde en lille pause undervejs.

6. Lyt til informationer fra instruktøren.

7. Find takten til musikken.

8. Sørg for udstrækning efter timen.

9. Nulstil cyklen efter timen.

10. Rengør cyklen efter timen, så den er klar til næste deltager.

Husk mødetid er 10 – 15. min før start.

HUSK at medbringe:

– Håndklæde (man får sved på panden)
– Cykelshorts eller lign. (Må ikke ’slaske’ fra knæene og ned)
– Cykelsko med LOOK eller SPD spænde – eller anden sko med god fast sål.

Vi bruger et pulstræningssystem (Suunto) til træningen. Hvis du vil bruge det, skal du oprettes i systemet inden timen, og du kan låne pulssender til systemet. Vi har i den forbindelse brug for følgende data fra dig til første træning:

– Den personlige mailadresse som du efterfølgende modtager en træningsrapport på.
– Din alder
– Din højde
– Din vægt (Det er helt frivilligt om du vil opgive den – vi skal nok holde den for os selv)

Din puls vil optræde på en skærm bag instruktører sammen med de andre holddeltageres puls. Dit “kaldenavn” vil være en kode du selv vælger og man kan således vælge at være anonym. Pulstræningssystemet hjælper dig med at opnå den bedste træning.