Kettlebell

Kettlebell konkurrence træning

Her trænes primært mod konkurrencer. Vores mål er at blive bedre teknisk, fysisk og mentalt. Vi træner oftest programmeret træning. Imellem konkurrencerne trænes anden form for kettlebell træning. Vi gør meget ud af et stærkt fællesskab og deraf sociale arrangementer, naturligvis frivilligt. Alle er velkomne til at prøve og se hvad det går ud på og du vil blive taget godt imod. Vi har Danmarks største og stærkeste klub med nationale såvel om internationale resultater. Boksen er placeret i højre hjørne af hal 1.
Du er altid velkommen til at rette henvendelse til instruktøren hvis du har spørgsmål eller har lyst til at prøve.

Hvad er Kettlebell træning?

Forestil dig en jernkugle med hank på. Varierende fra 2 kg op til 48 kg.

Kettlebell træning giver funktionel styrke, udholdenhed, koordination og kondition. Modsat isolationskonceptet i bodybuilding, inkorporerer kettlebell træning så mange muskler som muligt i hver enkelt øvelse. En af de helt store gevinster ved at træne med kettlebells er, at det er hurtigt overstået, samtidig med at din krop har fået en super træning.

Kettlebell træning er velegnet både til kvinder og mænd.Mange kvinder er bange for at få for store muskler. Selvfølgelig giver træning med kettlebells en vis øgning af muskelvolumen, men de fleste kvinder oplever til gengæld at få balder af stål, en flad mave og meget stærke muskler, der bestemt ikke ser pumpede ud.

For mænds vedkommende er kettlebell træning en super effektiv måde at opnå større råstyrke. Samtidigt er det en meget tidseffektiv måde at træne på. 15-30 min. med kettlebells giver ofte det samme som 45-60 min. i maskinerne i fitness centret.

Ny dansk forskning har vist, at kettlebell kan nedsætte smerter i nakke og ryg – læs mere herom på Danske Fysioterapeuters hjemmeside.